08 August 2011

rajin sangat sangat ^_^

asalammualaikum uolls =)


entry kali nie aku nak cerite tentang kerajinan aku hari 2 . hampeh ! hari tuh punye citer baru nak update hari nie ! haha . takde mase dowh :P


oke lahh tak mau panjang panjang kann citer . hari tuhh tah ape mimpi aku rajin sangat sangat kann nak memasak . giler eyla tibe tibe nak masak ! buang tebiat ape ?! hak3


kalau tak silap mase hari ke-2 or ke-3 puasa macam tu lahh kann . aku dengan takde perasann pun tanye kat mak aku menu berbuka pada hari tersebut ..


aku : mak, ape menu buka hari nie ?
mak : taktau eyla nak makan ape
aku : tomyam ok gak kann
mak : pegi lahh kauu masak
aku : bahan ??
mak : jap lagi p lahh kedai beli bahan
aku : oke2


beberape jam kemudian aku pun menuju ke kedai untuk membeli bahan memasak . sebelum p kedai tuhh, aku ajak lahh adikk sepupu aku ..


aku : long, jom p kedai
she : wtpe ?
aku : nk beli barang masak tomyam
she : ape mimpi sia kauu nak masak nihh ?? ( makan dalam beb soalan tuhh ! haha )
aku : buang tebiat kot . ngehh3


aku pun start moto p kedai . sampai kedai aku beli lahh pape yg patut . niat hati nk masak tomyam jekk tapi bile terpandang kangkung tibe tibe tekak nie macam gatal nak makan kangkung goreng belacan pulakk . kauu memang gatal lahh eyla ! haha . peduli ape, aku yang masak !



balik dari kedai jam dh pukul 4.30, alamak ! macam dah lambat jekk mau masak . aku pun dengan pantas menuju ke dapur dan terus memulakann sesi memasak . klentang klentung klentang klentung bunyi sudip dengan kuali . macam tuhh erk bunyi nye ? hentam jeklahh . hak3


tepat jam 6 petang semua nye sudahh beres ! lame gilerr kauu masak . masak ke tido kat dapur uh ? suke hati aku lahh . muahaha


siaaaapppppppppppp !!




^




^




^




^




^






nie lahh rupe tomyam aku =)




kangkung belacan . nyumm2 =)



tomyam aku tak mengecewakann just kurang pedas jepp . yelahh, aku nk masak pedas pedas tak lehh gak sebab bapak aku takleh makan pedas . kang ikot tekak aku ade yang kene maki free . haha . kangkung belacan aku pun tak mengecewakann . yelahh,first time aku masak kangkung belacan nihh . bangga jap lahh sebab orang cakap kangkung aku sedap . ngehh3

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Powered by Blogger.