01 August 2011

selamat berpuasa ^_^




asalamualaikum guys, selamat berpuasa untuk uolls . dah first day baru dapat update blog . busy lorhh . hehe (:


first day puasa nie tak banyak dugaan cume tulahh, first day puasa aku kene keje . nasib baik esok dah cuti . hehe . macam biase lahh first puasa kann semua xcited nak bangun sahur . same jugak macam aku tapi first day jep lahh . lepas tuh haram aku nak bangun . bukan malas tapi kurang rajin lahh . dasar pemalas ! haha


oke, pepagi lagi mak aku dah kejut bangun sahur before die p masak . dalam pukul 4.30 lahh lebih kurang tapi haram aku nak bangun . hehe


mak : eyla, bangun sahur !
aku : urm, dah bangun nie (sambil tarik selimut) haha (;


mampos aku nak terus bangun kalau kene kejut pepagi hari . haha . pukul 5 mak aku kejut lagi lepas die siap memasak untuk kami anak beranak melantak di pagi hari yang sunyi lagi sepi . aku pun bangun dengan malas nye menuju ke dapur mencuci muke dan duduk mengadap nasi ..

mak : adik bace doa la dulu
adik : adik tak ingat lahh mak niat puasa . hehe
aku : tak kan lahh tak ingat
mak : mak bace adik ikot ea
aku : ngade ngade . grrr !




aku pun makan ala kadar jepp sebab tak biase makan pagi . maaf lahh mak yee sebab tak makan dengan ikhlas . hehe . adik aku pn makan macam terpakse jepp aku tengok . muke die dah macam tempe basi pagi tadi . hahaha . lepas makan n buat pape yang patut, aku pn sambung tido balik sampai mak aku kejut nak p keje . semua nak mak yang kejut, buruk perangai kauu nokk !


nasib baik keje aku hari nie rilex jepp so tak lahh aku rase lapar sangat kann . untung den ! hehe . dapat partner pulak asyik merayap jepp, aku pn mengambil kesempatan yang ade untuk merehat kann mate . rehat jepp bukan tido oke ! now sampai lahh saat saat yang di nanti nanti kann . saat beduk dan siren berbunyi, siap siap untuk berbuka puasa ! oke semua mari bace doa buke puasa same same (:




menu berbuka tak sedap langsung tapi aku makan jugak sebab free ! haha . eh, bersyukur lahh eyla oi ! orang lain makan nasi dengan ikan masin jepp . kauu dapat makan nasi minyak pun tak tau nak bersyukur ! opsss, sorry ! :D


alhamdulillah, selamat puasa satu hari . hari esok pulak menanti (:





No comments:

Powered by Blogger.